rudyvangerven.reismee.nl

Damago/ Wulugu/ Nabari

Ook hier komen de mensen in kerststemming. Je ziet hier in de grotere supermarkten ook kerstartikelen, de muziek klinkt overal. Zo begint het sfeertje een beetje te komen. Maar het blijft vreemd dat het ongeveer 40 graden is. Dat geeft het zomergevoel en niet echt dat van kerst. Ik ben heel benieuwd hoe het hier gaat zijn. Kijk ernaar uit!!!

Eerst even terug naar afgelopen zondag. In Mole park een wandelsafari gemaakt. Erg mooie natuur en veel vogels gespot. Daarna ontbijtje en op naar Damago. Misschien heb ik het al verteld ( ik weet het echt niet meer) in Damago woont Suzy ( dochter van Memuna). Vandaag ga ik haar, haar man en schoonfamilie bezoeken. Ik blijf overnachten bij haar schoonouders en hun drie weeskinderen. Het is weer als overal een warm welkom. Bij de schoonouders van Suzy heb ik een eigen kamertje. Verder is het een soortgelijke woning als in Wulugu alleen geen licht op wc en waskamer dus een zaklampje mee. We koken samen en kletsen daarna nog wat. Het was weer een heerlijke dag. Maandagmorgen vertrek ik vroeg terug naar Wulugu met als tussenstop Tamale. Daar koop ik nog wat stof om een jurk te laten maken. Vanuit Tamale het laatste stuk, ongeveer twee uurtjes, met de trottro. Dit gaat helaas een stuk langer duren. Eerst ongeveer 90 minuten gewacht totdat de trottro vol zat om te vertrekken. Halverwege stopt de trottro ermee en kunnen we niet verder. Wat nu?... wachten totdat er een andere trottro komt? Nee, dat gaat mij te lang duren. Liften dat is een optie en dat ga ik dus ook proberen. Het lukt en ik kan weer verder. Ergens rond 17:30 kom ik aan in Wulugu. In totaal ongeveer 8 uur onderweg geweest maar het was de moeite waard.

De rest van de week en morgen dus ook staan in het teken van het schilderen van het kindertehuis. Maurice kan hopelijk nog wat foto’s plaatsen. De buitenkant is nu bijna klaar alleen de kozijnen nog. De overige dagen begin ik aan de binnenkant. Kijken hoever ik kom. De vloeren in het kindertehuis zijn ook af. Ziet er erg mooi uit. Na de kerstdagen probeer ik een overzicht te sturen van alles wat er met hulp van jullie mogelijk is gemaakt in Duakwa en Nabari.

Vanuit Wulugu wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen en voor 2018 veel geluk, liefde en gezondheid!!!!


Dieke kus en knoevel

Reacties

Reacties

Ans en Piet

Weej winse dich ouch eine fijne körsmis en eine gójje roetsj 't nie jaor in! Doow in de zon weej in ein druilerig Tegele! Ouch neet ech ein körstig geveul, mer ja. Hiël vuuel groete van de munksjtraot!

elly en ger gerards

Hallo Rudy

Auch vanaaf de henri hermanssjtraot fijne körsdaag en ein gezonk en gelukkig 2018.
Halt dich

Geert

hoi Rudy,
Ik volg jouw verhalen en fotoseries vol belangstelling en interesse. Ik geniet van jouw enthousiasme en energie.
Hele fijne kerst en een in alle opzichten een gelukkig en gezond 2018 voor jou en Maurice.
Hartelijke groet, Geert

Jac en Willy

Rudi , wij wensen je fijne kerstdagen en hopen dat ondanks de warmte het kerstgevoel toch gaat komen.
Voor de jaarwisseling een fijne roetsj in het nieuwe jaar.
Groetjes van ons, Jac en Willy.

Mart

Gezellige feestdagen gewenst, Rudy.
Groeten vanuit Holland, land van mist, mest en regen.

Marjan

Hallo Rudy,

wij wensen je hele gezellige en speciale feestdagen, geniet ervan maar dat gaat vast lukken! Wat is het kinderhuis mooi geworden, petje af voor de inzet. Wij wensen je nog een goede en mooie tijd, en gezond weer thuis in het nieuwe jaar, lieve groetjes toi, toi, toi Frans en Marjan xxx

Manfred en Ria

Hoi,hoi. Rudy
Vanaf de Breuken wensen we je sfeervolle Kerstdagen en een goed en nieuw 2018 toe.

Vol interesse vervolgen we je verhalen en foto's. Schilderen kun je dus ook al !!

Geniet er nog van . Groetjes.

Gwenny

Haa Rudy!

Veur dich ouk fijne feestdagen gewins in de zon! En geneet d'r van!

Wies snel!

Leefs,
Gwenny

Melanie

Fantastische ? rudy! Kijk vooral ook terug, zo aan het einde van het jaar, op wat een waanzinnige dingen je mee hebt mogen maken tijdens dit avontuur. Lefgozertje dat je bent. ? ? Hele fijne feestdagen en dikke knoefel terug vanuit het Venlose. Mel

Marleen

Hoi Rudie wat mooi dat alles nog prima gaat ook met het opknappen van het schooltje
Wij wensen je ook een fijne Kerst toe al is het in de warmte.
En met de jaarwisseling alles wat je , je wenst, al je nieuwe kennissen zullen vast van je houden en het fijn vinden dat je met hun Kerst en Nieuwjaar viert. Fijne gezellige dagen!! Groet, Marleen en Sjraar

Marjon en Paul

Ha Rudy. Wat un verhaole waer. Maar waer heerlik um te laeze! Dae trotto......ik zeen ut hielemaol veur mich. Ha ha. Wat un gedeuns. Maar wal leuk! Fijn desse auk nog aaf en toe kins geneete! En de gastvrijheid van de minse is geweldig! Wat ein leefde. Kinne ze heej nog wat van liére. Weej winse dich hiéle fijne kerst en ein hièl gelökkig niej jaor! Fijn det ut geld allemaol good besteed wuurd! Knoevel truuk van ôs! En succes vaerder!

Marly

Rudy, voor jou ook fijne feestdagen en een mooie jaarwisseling in Ghanese sferen!! Veel succes nog en alle goeds voor 2018!!

Tineke,

Hallo Rudy, hebben helaas al geruime tijd geen mails van je mogen ontvangen. Waar dit aan ligt, geen idee ! Ben daarom maar zelf gaan "zoeken" en ook nog gevonden. Met verbazing en interesse gelezen én foto's bekeken, wat ben je toch 'n duizendpoot ! Je bent inderdaad van alle markten thuis. Fijn om te zien en lezen dat je het (nog altijd) erg naar je zin hebt. Helaas komt het einde van dit project in zicht. Vanuit 'n kil en nat Tegelen wensen we je mooie kerstdagen en alle goeds voor 2018 ! Liefs en 'n dikke knuffel !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!