rudyvangerven.reismee.nl

Schilderen/ klussen/ afsluiten school/ Mole park

Zo, het is nu 13:30 uur en ik ben op het moment in Mole park even relaxen op de hotelkamer en gebruik maken van een goede internetverbinding.

Gisteren ben ik hier aangekomen maar eerst weer even terug naar zondag 10 december. Zondagmorgen gaat de hele familie naar de kerk. Voor de dienst is er voor iedereen Zondagschool. Dit houdt in dat er een gedeelte uit de bijbel word besproken. Wat is de betekenis en hoe moeten we dat plaatsen in het dagelijkse leven. Om 10 uur start de dienst. Tijdens de dienst weer veel muziek en dansen. Zo leuk om te zien. Mensen zijn echt enthousiast en vrolijk. Suzy ( dochter van Memuna) vertaalt af en toe voor mij. Het is anders niet te volgen. Om 13:00 uur is de dienst voorbij en gaan we terug naar huis.

Maandagmorgen is het zover. Ik kan starten met schilderen. Ik heb er echt super veel zin in !!! Van 9 tot 16:00 ben ik vandaag bezig geweest om een gedeelte van het gebouw wit te maken. Al zeg ik het zelf dat is best goed gelukt. Af en toe met wat moeite: heb geen hele hoge ladder dus deze zet ik dan in een kruiwagen om bij het bovenste gedeelte te komen. De verf droogt hier ook eigenlijk iets te snel. In 38 graden schilderen met de volle zon op de muur is niet echt handig maar het lukt aardig. Dinsdag lukt het om het laatste gedeelte wit te schilderen en woensdag een nieuw kleurtje. Ook blauw zit op de muur! Ziet er als best aardig uit. Blauw wil ik nog een tweede keer doen. Dekt niet helemaal omdat de muur loslaat als ik er met de roller over ga. Hier start ik dinsdag mee en dan kan ik ook de ramen van een kleurtje voorzien. In het kindertehuis zijn ze ook gestart met de renovatie van de vloeren in de slaapzaaltjes en het vernieuwen van de electriciteit. Zo fijn om te zien dat al het gesponsorde geld op deze manier kan worden uitgegeven. Echt super bedankt allemaal ook namens iedereen hier. Het is echt mooi om te zien!

Donderdag voor de laatste keer naar het schooltje in Nabari. De kinderen krijgen vandaag Kerstvakantie. Maar voordat het zover is worden de resultaten van de toetsweek medegedeeld aan de kinderen. De drie besten van iedere klas krijgen een presentje ( schriften). Daarna voor iedereen twee snoepjes en worden er nog wat liedjes gezongen. Rond 13:00 mag iedereen gaan en is het drie weken vakantie.

Vrijdagmorgen vertrek ik naar Mole Park. Ik neem een lift naar Tamale, daar een trottro naar Yapei, dan met de motor de brug over ( i.v.m werkzaamheden afgesloten voor auto verkeer), weer een trottro naar Damago en het laatste stuk met de taxi. De reis verliep eigenlijk heel erg goed maar duurde toch ongeveer 6 uur. Dit komt m.n. Omdat je moet wachten totdat de trottro vol is en dat kan best wel een uurtje duren. Rond 14:30 arriveer ik in Mole Park. Eerst even naar de hotelkamer. Het is zo fijn om een normale wc te hebben ( hihihihi), ik geniet van de luxe om me heen. Ik ga op het terras zitten en kijk naar het mooie uitzicht over het park. Het einde is niet te zien het is een enorm uitgestrekt gebied. Tijdens het avondeten ontmoet ik een stelletje uit Nederland ( Eva en Remy). We besluiten om de volgende ochtend samen de safari te doen en een dorpje in de buurt te bezoeken. Vanmorgen om 7 uur met een jeep het park in. We hebben geluk en spotten meteen een aantal olifanten. Zo mooi om te zien, echt enorme dieren. Maakt wel indruk. Verder zien we nog antilopen, verschillende vogels, bavianen en wilde zwijnen. Het is een erg leuke tocht. Daarna naar een dorpje om de kruidenarts te ontmoeten. We krijgen wat info over verschillende kruiden en waar Ze voor dienen. Ik neem iets mee voor pap voor rugpijn. Nu hopen dat het werkt.

Het is nu 14:00 uur. Zomeren even afkoelen in het zwembad. Morgenvroeg wandelsafari en daarna naar Damago. Een dochter van Memuna woont daar en zij heeft mij uitgenodigd om bij haar op visite te gaan en te blijven overnachten zodat ik maandagmorgen terug kan reizen naar Wulugu.

Even ter info Maurice plaatst de foto’s die ik hem doorstuur via de app. Vandaar dat het niet altijd samen is met een verhaaltje. Ik probeer vandaag zelf weer enkele foto ‘s te plaatsen.

Fijn weekend nog en tot volgende week!

Reacties

Reacties

Marjon en Paul

Wat een verhaal weer. Super dat alles zo goed verloopt. Je zult wel genieten van het hotel na al het afzien. Ha ha. Heerlijk toch? En wat leuk dat je ook wat tijd voor jezelf hebt. Je verhalen komen allemaal goed over en de foto's ook. Wij genieten ervan. Nog even en je bent alweer terug. Wij wensen je een heel fijne kerst en een gezond nieuw jaar! Tot je volgend verhaal. Succes!

Truus Polmans

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en zoveel zinvol werk kunt doen en toch nog af en toe kunt genieten van de prachtige natuur .!
Wij wensen je hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2018,
lieve groeten
Math en Truus Polmans

Ans en Piet

As ich de foto's zeen sjnap ich hielemaol det ze van de "luxe" kens geniete! Sjiek allemaol en haaj dich good!

Jeanne van der Velden-Leenen

Wat heerlijk om ook weer eens ff te genieten van wat luxe. Ook fijn dat je de ruimte hebt om zo te genieten van de safari en het ontmoeten van mensen uit Nederland. Wat wordt het kindertehuis mooi. Je mag trots zijn op jezelf wat je doet. Wij wensen jou daar in het verre Afrika een bijzondere kerst en een goede jaarwisseling. Wij proosten hier op jou. Liefs Jo en Jeanne

Henriette

Hoi Rudy
Wat een mooi verhaal weer.
De foto's ga ik dadelijk bekijken.
Ik voel gewoon dat je erg geniet van alles. Ook fijn dat je de tijd hebt om te ervaren hoe het daar gaat.
Wij wensen je hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
Misschien heb je al gehoord dat er weer een van Gerventje is geboren. Zij heet Jill. Hele dikke knuffel van ons uit Steyl

Peter en Ché

Hallo lieve Rudy. Tsjonge tsjonge, wat een belevenissen allemaal. Helemaal super om je kluswerk te zien en dat je er zo'n plezier in hebt. En blijkbaar geniet je ook volop van de uitjes en alles om je heen. Dat is je ook van harte gegund.
Wij wensen je heel fijne kerstdagen en alvast een mooie start van 2018. We verheugen ons er ook op je weer terug te zien, maar je zult wel door iedereen overvallen worden. Dus....rustig aan.
Liefs, Peter en Ché

mat en wies ,

Rudy ,wel zwaar werk schilderen van muren , maar een safari .met een mooi hotel en alle dieren is wel heel bijzonder ,geniet er van ,nog mooie Kerstdagen ,en een heel goed 2018 ,groeten van ons

Annelies en Joop

Geweldig om door jouw ogen mee te reizen in Ghana.
Je leuke, spontane schrijfwijze; het is een genot om over al jouw avonturen, inspanningen en ook je relax-momenten te lezen. Zo krijgen we een heel goed beeld van wat er allemaal op jouw pad komt.
Deze 3 maanden worden een geweldige herinnering voor later.
Rudy, fijne kerstdagen en op naar een gezond en verrassend 2018.
En natuurlijk brabantse groetjes!

Bep en Hay Cornet

Nog net net in de Kers-octaaf, winse weej dich ein Zalig Niejaor, gezôndheid en nog schoeëne daag wies dien kômmende thoéskôms. Waat ein prachtig verhaol weer. Maedje, waat makze toch allemaol mei!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!