rudyvangerven.reismee.nl

Weekendje Tamale

Daar ben ik weer. Het internet is hier beter dus daar maak ik maar even goed gebruik van. Bij de laatste twee foto series ( afscheid en noorden) heb ik enkele foto’s bij kunnen plaatsen. Daar hebben jullie geen melding van gekregen ( denk ik). Het volgende verhaal en foto’s gaat waarschijnlijk even op zich laten wachten. Eerst wachten op een betere internet verbinding......

Terug naar vrijdag 9:30 uur. Maurice en Ruud zijn er. Super jammer dat pap en mam er niet bij kunnen zijn. Had ze graag voorgesteld aan mijn nieuwe gastgezin en de omgeving laten zien waar ik nu woon. Het noorden is compleet anders dan het zuiden. Maar het is goed zo, met pap gaat het nu stukken beter en een goede gezondheid is toch heel belangrijk!!

We gaan samen met Memuna naar het kindertehuis. Speelgoed en kleding mee die we vanuit Nederland hebben opgestuurd. Memuna laat de kinderen bij elkaar komen en alles wordt netjes verdeeld. De kinderen zingen en klappen als dank. Spelen met het meegebrachte speelgoed. Zo mooi om te zien. Jullie kleding komt echt goed terecht. Er zijn ook wat oudere kinderen ( rond 15/16 jaar) hiervoor hebben we geen kleding ingezameld maar dat gaat nu alsnog gebeuren. De zus van Ruud ( Katja) gaat nog wat extra kleding inzamelen en Ruud gaat dit versturen! Helemaal Top, super bedankt alvast. We gaan nog even kijken bij het schooltje en ontmoeten de Chief van Nabari. Een kort gesprekje met hem en dan terug naar Wulugu. Vanuit Wulugu is het twee uurtjes rijden naar Tamale. In Tamale even over de markt en daarna naar Kidz Active lodge. Kidz Active lodge is gekoppeld aan een school ( crèche, primary school en junior high). Opgericht door Yvonne van Aalten- Hermans een Nederlandse dame die ook de reis voor pap, mam, Maurice en Ruud heeft uitgestippeld ( samen met mam). De rest van de middag en avond relaxen. Zaterdagmorgen naar een bruiloft. De vriend van Sylvester ( reisgids van Maurice en Ruud) gaat trouwen en wij zijn uitgenodigd. Super leuk. Om 9 uur zijn we bij de kerk. We worden voorgesteld aan de bruid: Marcellina en de bruidegom: Thomas. We nemen plaats in de kerk. Dit is echt helemaal geweldig. Zingen, dansen, iedereen is vrolijk, mooie kleurrijke kleding, een dienst zoals wij die ook kennen maar dan een stuk losser. Mensen gaan echt helemaal los. Wij genieten van deze ervaring. Het cadeautje laten we achter bij de cadeau tafel. Daarna gaan we terug naar Kidz Active lodge. We gaan nog naar de stad. Alvast wat kerstinkopen gedaan voor het gastgezin. Rond zonsondergang gaan we terug met de Yellowyellow ( is een tuktuk) met zijn drietjes op het achterbankjes. Lacheeeeeeeee.... De avond rustig doorgebracht op het terras.

Het is nu zondagmorgen 9:30 uur. Ruud is vandaag jarig! Vanmorgen bij het ontbijt gezongen, cadeautjes, ballonnen, en een fried egg. Vandaag rustig dagje. Ik ga weer terug naar Wulugu en weer afscheid nemen. Dat gaat weer even zwaar worden! Nu nog even genieten van mijn schattie!

Ik hoop dat ik volgende week weer een verhaal kan plaatsen.

Lieve groetjes van Ruud, Maurice en Rudy

Mart

Mooie verhalen en foto’s. Veel plezier gewenst. En de groeten van Anne-Miek.

Marjon en Paul

Wat een verhaal weer. Je doet echt veel daar. De mensen zullen echt blij met he zijn. Heerlijk dat maurice en Ruud daar nog zijn voor je. Maar wat jammer van je pap. Ik hoop dat hij snel opknapt! Als ik kleding heb, hoe kan dat evt meegegeven worden? Wij wensen jou veel succes verder. Liefs uit Venlo.

Iris

Klinkt wederom geweldig! Keep up the good work! Love you X Iris

Jacky

Wat een levendig verhaal weer Rudy en wat apart om daar een huwelijk mee te maken! Wens je nog een toffe en waardevolle tijd in Ghana. Take care en veel liefs uit Venlo. Grtz Jacky van Dijk

Anne-Miek

wat een SUPER ervaringen Rudy.

Ans en Maurice.

Weer een mooi verhaal van je. Maurice en Ruud zijn inmiddels terug in Accra na een vertraagde binnenlandse vlucht. Zij zijn bezig aan de laatste dagen in Ghana, met een bevolking waar ook zij een beetje verliefd zijn geworden. Blij en dankbaar. Heel fijn, dat 't met pap Henk alweer stukken beter gaat. Liefs uit Tegelen en tig kösmuulkes.

Monique

Je blijft lekker bezig Ruudje, echt super!

mat

wat een mooi verhaal ,en je beleefd heel veel ,geniet er van ,mat en wies