rudyvangerven.reismee.nl

Levensmiddelen pakket en weekend Shai Hills

Beste allemaal,

Een kort berichtje vanuit Swedru:

Afgelopen donderdag ben ik samen met een verpleegkundige van de kliniek naar de markt geweest om voor de moeders en de kinderen boodschappen te doen.
Het was een hele mooie maar ook een trieste dag.

Ik begin even met het mooie: samen naar de markt. Van alles kunnen kopen voor mensen die het zelf nauwelijks kunnen betalen (van eten tot pampers). De lieve en dankbare gezichten van de moeders en kinderen. Dankzij veel hulp vanuit Nederland dit mogelijk kunnen maken.

En dan het trieste. Het heeft mij heel erg aangegrepen dat dagje markt. Waarom......... nou dat ga ik proberen te verwoorden. De eerste weken hier in Ghana heb je veel nieuwe indrukken/ geuren/ geluiden/ mensen enz. Dit probeer je allemaal te verwerken. Nu na een aantal weken hier te mogen zijn ga je toch verder kijken dan de eerste indruk. Wat je dan ziet gaat mij erg aan het hart. Ik begin nu ook de echte armoede te zien: de mensen met kapotte kleding/ zonder schoenen/ vieze kleding/ kinderen die een hongergebaar naar je maken op de markt/ de golfplaten huisjes/ de steegjes die ruiken naar urine: geen toilet gebruiken maar gewoon ergens waar het kan.
Ik weet dat we in Nederland ook met armoede te maken hebben (als je kijkt naar de voedselbanken/ dag-nachtopvang/ leger des Heils enz.). Dit mogen we ook niet onderschatten!!!!
Toch voelt het hier anders aan, heftiger, meer zichtbare armoede misschien...Het was een dag met veel verschillende emoties en genoeg stof om over na te denken.

De belevenissen van afgelopen weekend. Even weg van de stad, de natuur in. Naar Shai Hills. Een natuurpark 50 km van Accra. We (Eveline en Sara (huisgenootjes)/ Fleur: vrijwilligster op een school in dorpje uur bij ons vandaan. Ze komt uit Nijmegen) hebben genoten van de mooie natuur, de vlinders, vogels, bavianen, vleermuizen en antilopen. Mooie wandeltocht gemaakt naar de Sayu Bat Cave en Hieweyu Hill.

Jaaaaaaaaa, en niet te vergeten vrijdag zie ikMaurice, Ruud en pap en mam!!!! Ze komen mij ophalen in Duakwa waarna we samen het weekend doorbrengen in Elmina/ Cape Coasten Kakum park, Super veel zin in!


Heel veel liefs Rudy



Reacties

Reacties

Ans en Piet

Jaaaa, vuuel plezeer met dien bezeuk!

Daan

Lijkt me best heftig. Wel mooi om te lezen hoeveel goeds je daar doet. Geniet straks van je liefsten!

Sas

Ha, ja het echte leven daar is vaak letterlijk overleven. Wat leven wij dan vaak in ongelooflijke weelde.
Fijn om aan het einde vd week heerlijk samen te zijn met Maurice Ruud, pap & mam. Dan kun je alles samen delen. Liefs...ik geniet van je verslagen....-x-

mat en wies

ja Rudy ,het is een heel andere wereld ,alleen hier in onze wereld is alles beter geregeld ,maar geniet ook van je uitstapjes ,nog een paar mooie dagen met Maurice ,en pap en mam ,groeten van ons

Marijke

Heerlijk dit wiekend dien menke weer lekker knoevele! Fijn om te kinne laote zeen wao se bös en alles belaefs. Fijn desse zoëveul veur de minste dao kins beteikene.
Leefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!